Ofte stilte spørsmål

Her vil du finne svar på ofte stilte spørsmål! Jeg bruker mye tid på å besvare henvendelser, så jeg blir glad om du sjekker her først! Har du andre spørsmål, vennligst kontakt med på eirin@teachingfuntastic.no

JEG FÅR IKKE LOGGET INN

Sørg for at du har registrert deg med en gratiskonto. Dersom du ikke husker passordet ditt, kan du klikke på “Mistet passord“. Dersom du ikke mottar mail for å gjenopprette passordet, kan mailen ha havnet i spam eller uønsket mappa, så sjekk der. Det kan også være at du forsøker å logge inn med en epostadresse du ikke har registrert. Forsøk om du kan ha registrert deg med en annen epostadresse. Dersom du fortsatt har problemer kan du ta kontakt og oppgi epostadresse til brukeren, så hjelper jeg deg med et nytt passord.

HVORDAN FÅR JEG ENDRET E-POSTADRESSE ELLER PASSORD?

Gå til “Min konto” og deretter “Kontodetaljer”.

JEG FÅR IKKE LASTET NED GRATISOPPLEGG SELVOM JEG ER INNLOGGET

Sjekk om du har kansellert ditt gratismedlemskap. Du kan sjekke om medlemskapet ditt som gratisbruker er aktivt eller ikke ved å gå til “Min konto” og “Memberships”. Dersom det er kansellert, vennligst ta kontakt slik at jeg kan aktivere det manuelt for deg.

HVA MENES MED AT MATERIELLET ER DIGITALT?

Materiellet er ikke et fysisk produkt, men digitale filer som kan lastes ned og printes ut.

NÅR MOTTAR JEG MATERIELLET JEG HAR BESTILT?

Straks etter betaling, vil materiellet bli tilgjengelig inne på “Min konto“. Her vil du finne alle dine ordre, under ordre i menyen. Åpne ordrene dine for å finne filene og laste dem ned.

JEG FINNER IKKE ORDREN PÅ “MIN KONTO”

Sjekk om du kan ha registrert 2 kontoer, og logget inn på en annen konto enn den du har gjort bestillingen med. Dersom du har to kontoer, kan du gjerne ta kontakt så sletter jeg den ene, og overfører evt kjøp til den andre kontoen din.

Du kan ha handlet materiell fra Teaching FUNtastic via Teachers Pay Teachers (TpT). Materiellet ligger da på din konto der. For å flytte materiell du har handlet fra TpT til nettsiden, vennligst fyll ut flytteskjema her.

Dersom du bare har en konto registrert på nettsiden, og ikke har handlet via TpT, vennligst ta kontakt og oppgi epostadressen du er registrert med, samt ordrenummer på bestillingen.

JEG HAR VED EN FEIL KJØPT DOBBELT OPP AV DET SAMME MATERIELLET

Dersom du har kjøpt samme materiell mer enn en gang, eller samlepakke pluss enkeltopplegg som inngår i denne, refunderer jeg dette. Ta kontakt på mail, og oppgi epostadresse brukeren din er registrert med og ordrenummer.

JEG HAR MISTET ALT PÅ MASKINEN MIN – HVORDAN FÅR JEG TILGANG TIL MATERIELLET MITT

Ordrene/kjøpene du har gjort vil aldri slettes fra din konto. Du vil kunne logge inn på nettsiden fra hvilken som helst maskin og der finne igjen materiellet du har kjøpt.

JEG HAR PROBLEMER MED UTSKRIFT

De aller fleste filene er PDF-filer og må åpnes og printes fra programmet Adobe Reader. Det første man må gjøre er å laste ned og lagre opplegget på sin maskin. Deretter må filen åpnes i Adobe Reader. De fleste har allerede programmet Adobe Reader installert på maskinen sin, men det kan også lastes ned gratis her.

Dersom ingenting skjer når du forsøker å printe, er det som oftest printer-nettverket som trøbler med en font eller mye grafikk. For å “lure” printeren, huker man av på innstillingen “Skriv ut som bilde” i utskriftsboksen til Adobe Reader. Enten ser man denne innstillingen med en gang i utskriftsboksen, eller så må man først klikke på knappen “Advanced” for å finne den.

Denne løsningen fikser også andre problemer med utskrift, slik som streker eller manglende skrift.

 

KAN JEG DELE MATERIELLET ELLER FILENE JEG KJØPER MED ANDRE KOLLEGAER?

Nei. Når du kjøper et opplegg tilsvarer det 1 produktlisens. Det vil si at du kan bruke det med så mange klasser og elever du ønsker, men kun når det er deg som underviser og bruker materiellet. Dersom andre på trinnet eller på skolen ønsker å bruke samme materiell må det kjøpes en ny lisens på produktet.

HVA SKJER DERSOM FILER ELLER MATERIELL BLIR KOPIERT OPP ELLER DELT DIGITALT?

Dersom en enkeltbruker eller en skole deler materiellet utover det antall lisenser man har, vil kontoene bli stengt og man blir etterfakturert for hvor mange brukere som kan ha fått tilgang til materiellet som er delt. Dessverre har jeg måttet gjøre dette et par ganger, og det er hverken gøy for meg, eller for skolen som ender opp med en stor regning. Vennligst respekter mitt arbeid og sørg for å inneha rett antall lisenser på et produkt, eller nok antall brukere i skolelisensen.

JEG HAR FUNNET FEIL I ET OPPLEGG

Finner du skrivefeil eller annet, vennligst ta kontakt så retter jeg det opp så raskt jeg kan.

JEG HAR MOTTATT MAIL OM AT ET OPPLEGG JEG HAR KJØPT ER OPPDATERT

Når et opplegg oppdateres med ekstra tillegg eller rettinger, sendes det ut mail til kunder som har kjøpt produktet. For å se hva som er oppdatert kan man klikke på linken i mailen, eller gå direkte til produktet, og lese under i produktbeskrivelsen.

JEG MOTTAR IKKE MAIL FRA DEG

Dersom du har satt deg opp på maillista, men ikke mottar nyhetsbrev og mail om gratisprodukter, vennligst ta kontakt så hjelper jeg deg.

JEG ØNSKER MATERIELLET PÅ NYNORSK, SVENSK ELLER DANSK

Det aller meste av materiellet er oversatt også til nynorsk. Under tittelen på produktene vil du kunne se et lilla merke som viser hvilke målformer opplegget er på. Jeg har et fantastisk team med 4 nynorsklærere som arbeider med å oversette for meg, så er det opplegg du savner på nynorsk, gi gjerne beskjed så kan vi prioritere å få oversatt disse. På den svenske nettsiden teachingfuntastic.se og den danske nettsiden teachingfuntastic.dk, vil du finne mye av materiellet oversatt til svensk og dansk. To team med svenske og danske lærere jobber året gjennom for å få materiellet oversatt fra norsk!

SKOLEN ØNSKER Å BETALE MED FAKTURA

Skoler som ønsker faktura, kan sende bestilling på mail og få tilsendt EHF-faktura. Lærerne som skal benytte materiellet som skolen kjøper, må opprette hver isn gratiskonto der materiellet vil bli lagt inn.

I bestillingsmailen må man opplyse om:

  • antall lærere som skal bruke produktet
  • e-postadressen(e) som kontoen(e) er registrert på
  • kontaktperson for bestillingen
  • hvilke produkter man ønsker kjøpt
  • fakturaadresse
  • organisasjonsnummer og evt ressursnummer